a beszélés belső mechanizmusának leírása és optimális működése, az egyéni beszédteljesítmény optimalizálása.
Szűkebb értelemben a helyes beszédlégzés, hangképzés és szövegmondás (hallási figyelem, összerendezett artikuláció, a kifejező beszédhez szükséges szövegritmus, beszédtempó és az értelmezést segítő kifejezési eszköztár, mint tagolás, hangsúly, dallamvezetés).
Tágabb értelemben a hangos közlések gyakorlati megvalósításán túl a beszédhelyzetek, beszédstílusok és beszédviselkedés gyakorlásával is foglalkozik.
Ha könnyű odafigyelni rá, megérteni és megjegyezni, ha minimalizáljuk a félreértések lehetőségét.
SZEMÉLYES vagy ONLINE
EGYÉNI FELKÉSZÍTÉS
beszédterápia, beszédfejlesztés,
alkalmi óra, konzultáció/tanácsadás
CSOPORTOS beszédtréning (szünetel!)
A világban zajló járványhelyzet gyökeres változásokat kényszerít ránk az élet minden területén, változtatásokat sürget hétköznapjaink szervezésében, váltásokra ösztönöz a munkavégzés és az oktatás/képzés területén, új színtérre helyezve érintkezési, kapcsolódási, megnyilvánulási szokásainkat, lehetőségeinket, ezért,
logopédiai, beszédtechnikai, retorikai magánóra (beszédterápia, beszédfejlesztés, alkalmi jellegű magánóra, tanácsadás, konzultáció) a személyes óralátogatás mellett, távoktatásként, valós idejű online képzésként is igénybe vehető, területi megkötés nélkül, az otthon biztonságából.
A SZEMÉLYES és ONLINE forma átjárható!
Akkor is dönthet a távoktatás mellett, ha eredetileg személyes képzésre jelentkezett, vagy ha bármilyen okból elégedetlen a távoktatással, bármikor válthat személyes képzésre.
Akár alkalmanként is dönthet, hogy a személyes vagy a valós idejű online formát szeretné igénybe venni!
KORREKCIÓ/BESZÉDTERÁPIA, vagyis amikor konkrét beszédhiba megszüntetésén dolgozunk, általában 2 hónapot, 4-6 találkozást vesz igénybe (+ megfigyelés és otthoni gyakorlás). A legalkalmasabb képzési forma az egyéni beszédhibák, beszédfélelmek javítására!
Egyéni beszédterápia, logopédia ALKALMI beszédóra, KONZULTÁCIÓ, TANÁCSADÁS formájában is igénybe vehető.
A képességfejlesztő tanítás törekvés arra, hogy a különböző tudáselemek értelmezési és cselekvési sémákká álljanak össze, ahol a tanítás végeredményeként „tudunk valamit csinálni”, vagyis esetünkben ismeretátadás + készségek, képességek kialakítása.
A tanítás arról szól, hogy a tanár átadja meglévő ismereteit, tapasztalatait. A tanuló a tanár támogatásával, de mégis más információforrásokból szerez új tudást, illetve szervezi újra a már meglévő tudását, így jut új, esetleg egészen eredeti belátásokhoz.
A munkát az aktuális beszédállapot és az igények/elvárások felmérésével kezdjük, ami az erősségek és a fejlesztendő területek feltérképezése és erre építjük rá a korrekciós ill. fejlesztő foglalkozásokat. Az órák egymásra épülő gyakorlatokból, gyakorlatsorokból állnak, melyek segítségével elsajátítható a kívánatos önismeret, megfigyelési és elemzési jártasság, koncentráció, légzés, hangadás-hangerő-hangminőség, artikuláció-kiejtés-szövegritmika-beszédtempó, kifejezési eszközök-szövegértés és szövegértetés. Szándék-szerkezet-ábrázolás.
EGYÉNI BESZÉDFEJLESZTÉS
1-6 hetes közös munka 2-3 találkozással (+ megfigyelés, háttérirodalom és otthoni gyakorlás).
Ajánlott konkrét beszédszituációra való felkészüléshez pl. ha előadást kell tartanunk, annak a kidolgozására, vagy egy már megtörtént beszédhelyzet elemzésére, pl. média szereplés/prezentáció elemzéséhez, kommunikációs alapon történő márkaépítéshez – a beszéden keresztül megjelenő személyiségjegyeink pozícionálására.
Egyéni beszédtechnikai, retorikai fejlesztés ALKALMI beszédóra, KONZULTÁCIÓ, TANÁCSADÁS formájában is igénybe vehető.
CSOPORTOS BESZÉDFEJLESZTÉS/TRÉNING
az egyéni órákhoz hasonló felépítésű. Végleges tematikáját mindig az aktuális csoport igényeihez igazítom, ezért már a képzés megkezdése előtt sort kerítünk egy igény és állapotfelmérő kérdőív kitöltésére. A feldolgozásra váró gyakorlatok, védett környezetben, folyamatos visszacsatolás mellett kínálnak próba lehetőséget, kihasználva a páros és csoportmunka előnyeit, az egészséges önismeret és az abból fakadó önbizalom megerősítésére.
Pontosítás, mélyítés céljából lehetőség van egyéni konzultációra, kísérésre.
A szemléleti alapok lerakását - az alapozó munkát - csoportos munka keretében is tökéletes hatékonysággal lehet végezni. A csoport előtti szereplés és a megfelelő módon és időben adott visszajelzés segíti/segítheti az egyén önbizalmának megítélését. A csoportmunkában való részvétel alkalmat kínál megfigyelni és megtapasztalni a gyakorlatok végzése során fellépő izgalmat és annak esetleges gátló tényezőit, de ezen alkalmak nem megfelelőek az egyéni beszédhibák javítására ill. az egyéni időbeosztás, időkeret és ütemezés figyelembevételére, a konkrét beszédhelyzetre való felkészülésre vagy annak elemzésére!
Akinek módjában áll, kezdje a felkészülést állatotfelméréssel (stílusmeghatározás/pozícionálás) és ezt egészítse ki a javasolt/szükséges egyéni vagy csoportos képzéssel, optimális esetben a kedvezményes óradíjjal igénybe vehető képzési bérlettel, de már 1-2 alkalmi jellegű beszédóra/konzultáció észrevehető változást jelenthet beszédteljesítménye optimalizálása szempontjából